3 Ekim 2017 Salı

YAZA FORMDA GİRMEK - LESLIE İLE YÜRÜMEK

LESLIE BİZİ DİSKOYA GÖTÜR 

Merhaba sevgili okurlar, güzel insanlar. Bu yazımda sizinle süper bir deneyimimi paylaşacağım. 

LESLIE SANSONE' S WALK AT HOME. 
LESLIE İLE EVDE YÜRÜYÜŞ! 

Diyette olduğumu bilenler elbet vardır. Bilmeyenler de şimdi öğrenmiş oldu. Kilo vermek sadece diyet ile olmuyor, hareket te lazım doğrusu. Evimde yürüyüş bandı var. Yürüyüşümü düzenli yapıyorum. Ayrıca kızımı parka götürmek için her gün sabah ve öğleden sonra evin dışına da çıkıyorum. Asansör kullanmayı bıraktım ve her eve dönüşte yanlış saymadıysam altmış yedi (67) basamak merdiven çıkıyorum. 😩 Kızım da benimle birlikte merdiven çıkmak istiyor. Yorulursa  bir de onu kucağımda taşıyorum. Aynı şekilde sokakta yürürken de yorulduğu oluyor o zaman da kucağımda taşıyorum 😅 ve yürüyüşümü tamamlıyorum. İp atlamaya da yavaştan başladım. Muhteşem değilim ama bir başlangıç için çok kötü de sayılmam. 

Bu arada kızım benden daha enerjik yürüyor  hem de Cem Karaca' nın RAP RAP şarkısı eşliğinde: 

                        

Spor amaçlı yaptıklarım belki yazınca çokmuş gibi gözükebilir ama Leslie ile yürüyüş videosuna denk geldikten sonra yaptıklarımın yapacaklarımın yanında bir hiç olduğuna kanaat getirdim. "Vücudum sıkılaşsın",  "Yaza kadar biraz forma gireyim" diyorsanız doğru yerdesiniz. "Vücudum gayet iyi", "Fazla kilom yok"  diye düşünüyorsanız  "SAĞLIK İÇİN HAREKET YANİ SPOR ŞART" diyorum ve siz de doğru yerdesiniz. 

Açık havada spor yapmak güzeldir.  Camı açarsanız siz de açık havada spor yapmış olursunuz. 😄Mesela ben camı açıyorum salon açık hava tiyatrosu gibi oluyor. Ardından youtube kanalından yürüyüş videosunu açıyorum içeriye Leslie' nin sesi doluyor ve başlıyorum yürümeye. O kadar enerjik & enerjikler ki o enerjiye hemen dahil oluyorsunuz. Kaplumbağa hızında geçen kış günlerini düşününce 🐢"Daha önce keşfetmiş olmayı isterdim" diye alt yazı geçiyor iç sesim. 

 Hareketlerin özü yürüyüş olsa da kollarınız, bacaklarınız için çok sayıda hareketler uyguluyorsunuz.  Bir milin sonunda hafiften terliyor insan. Daha sonra  ikinci mil başlıyor. O hareketleri kollarımla  çalışarak yapıyorum ben. Ellerinde tuttukları yeşil kumaştan temin etme imkanınız varsa siz benim gibi yapmayın. . Sonuçta aynı hareketleri yapıyorum ama yine de her haliyle uyum iyidir. İkinci mil bittiğinde terleme artıyor. Video 30 dakikayı gösterene kadar devam ediyorum. Özge ile Şekersiz 21 gün programında olduğum için 30 dakikanın üstüne çıkmamaya gayret ediyorum.  Programın birinci ve ikinci haftası 30 dakika yürüyüş son haftası  45 dakika yürüyüş kuralı var da ona uymaya çalışıyorum. 😎

Leslie ile yürüdükten sonra blog yazımda yer versem mi diye düşündüm. Belki videoya hiç denk gelmemiş olanlar  vardır diyerek sizlerle de paylaşmak istedim.  Arkadaşlarımla, yakın çevremde spor yapmak isteyen tanıdıklarımla da olabildiğince paylaştım. Ben çok  memnun kaldım umarım siz de severek, eğlenerek bu video eşliğinde sporunuzu yaparsınız. 

 Görsel olarak ne paylaşsam diye düşünürken çok sevdiğim aktör Jim Carrey başta olmak üzere kedim, kızım, kendi fotoğraflarımdan birini Leslie ile yürürmüş gibi fotoŞOKladım. 😂 :) Kusurum varsa affola. Amatör bir çalışmadır. Profesyonel bir yardım almadım. Paint programı dile gelse "Eline gözüne dursun, sana tüm imkanlarımı sundum" der mi acaba? 😨

Sonuca bağlamak gerekirse yaza formda girmek istiyorsanız Leslie ile yürüyün derim. Mayıs sonu malum Ramazan ayı. Gün içinde susayacaksınız, acıkacaksınız ezanla birlikte tatlılar, pideler, hurmalar derken fazla kaçıracaksınız. . Bir de ağırlık çöküp uyursanız işte o en kötüsü... Tok karnına yürüyüş olmayacağı için yemekten bir buçuk-iki saat sonra evde size bahsettiğim bu yürüyüş programını açıp yürüyebilirsiniz. Bu kadar bahsetmişken videonun linkini de ekleyim: 

Sağlıklı, hareketli, huzurlu günler diliyorum. 💙💚

Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Sevda ALAN ELARABY

2 Ekim 2017 Pazartesi

5 HAFTADA 10 KİLO ATTAYA GİTTİ. 😂💙💚💪


Üç haftada sağlıklı beslenip spor yaparak 10 kilo vermek mümkün mü? diye düşünüp kendimde test ettim. 

Sağlıklı beslenip spor yaparak 3 haftada 10 kilo VERİLMİYOR ama rahat beş kilo gidiyor. Arada  kaçamak yaptım,  serbest gün ilan edip istediğimi yediğimi de hesaba katarsam on sekiz günde beş kilo verdiğim ortaya çıkıyor.

Bir gün Kazablanka da parti yemeklerini,  bir gün arkadaşın kızının doğum gününde sarmaları afiyetle yedim. Dün de biraz ipin ucunu kaçırdım derken beş kiloya veda ettim.
Üç haftada on kilo veremesemde 5 haftada 10 kilo verdim.


Kilo vermek için ne yaptım?

Yapay şekeri bıraktım.
Tahıllı ekmek yedim (bazen bir bazen iki dilim)
Bol su tükettim.
Bitki çayı içtim. (Beşi bir arada veya yeşil çay)
Salata tükettim.
Bol cacık, ayran, çorba,  yumurta, köfte, kırmızı biber, maydanoz, yoğurt , tarçın ve limon tükettim
Sabahları erken kalktım ve bir daha uyumadım.
Gideceğim çoğu yere yürüyerek gittim
Kahve ve iki adet hurma ( içinde iki badem üstünde kakao)  tükettim.
Sabah kahvaltısını yaptım. 
Günde iki öğün bazen üç öğün beslendim.
Özge Bezirci ile 21günşekersiz Programına katıldım.
Leslie ile bazen 2 mil bazen 3 mil yürüdüm. 
Yürüyüş bandında bazen 20 -30 dakika yürüdüm.
İstikrarlı ve iradeli olmak için direndim.

Beş haftada aç kalmadan spor ile sağlıklı beslenerek on kilo verdim mi? Verdim. Bu bile  benim için büyük bir başarı. Daha vermem gereken yirmibir kilo var.


Bu yola 110 kilo ile başlamıştım. Geçen sene 93 e düştüm.

1. Hedef : 90 (başardım)
2. Hedef : 85 (başardım)
3. Hedef : 80 (az kaldı)
4. Hedef : 75
5. Hedef : 70
6. Hedef : 65
7. Hedef :  62 (son)

2017 yılının son gününe kadar da kendime zaman tanıdım.  Umarım sene sonuna kadar istediğim kiloya ulaşırım.  Acelem yok.  Kilo fazlası olan her kişi gibi ilk başlarda ciddi kilo verdim. İki haftada beş kilo,  üç haftada beş kilo... sanırım daha sonra dört haftada beş kilo diye yavaş gidecek.  Kısacası SAĞLIĞIMI RİSKE ATMADAN kilo verdim.


İstediğim kiloya ulaştığımda da koruma programına devam edeceğim ve sağlıklı beslenme ile spor hayatımın her evresinde olacak. Olmalı.

Halen kilo fazlam olmasına rağmen hafiflemiş gibi hissediyorum kendimi.  Darısı isteyen herkesin başına. Ben yapabiliyorsam herkes yapar.

Sağlıkla, keyifle kalın.
Okuduğunuz için teşekkür ederim
Sevda ALAN ELARABY 

1 Ekim 2017 Pazar

2 HAFTADA 5 KİLO GİDERSE


Merhabalar. Daha önceki yazımı okuduysanız bu sene tüm fazla kilolarımdan  kurtulmayı hedefleyip,  12 Nisan günü diyete başladığımı bilirsiniz. Bilmiyorsanız da şimdi öğrenmiş oldunuz. Hedef ile sonuç arası bir ilişki olması için elimden geleni yapacağım demiştim. Küçük adımlar var. O ilişki olacak eninde sonunda 😄 buna söz veriyorum ✌

Her ne kadar Karatay Diyetine niyetlenmiş olsam da bu beslenme tarzını ömrümün sonuna kadar uygulayamayacağım için Karatay Diyetine (bir bölümüne ) ilaveten Dukan Diyetinden ve  iki diyetisyenin önerileri & tariflerinden yola çıkıp kendi beslenme programımı oluşturdum. Şu an ismi diyet olsa da aslında sağlıklı beslenme programı diyebilirim.

Herkes kendi bünyesini bilir. Niçin kilo aldığını da bilir. Kilonun sağlıksız beslenme kadar psikolojik sebepleri de vardır. Örneğin ben kendime Neden kilolu olmayı seçtiğimi sordum ve cevap vermek için bir müddet bekledim. Hemen gelen cevaba pek güvenim yok. Genelde gerçek olan cevap biraz düşününce ortaya çıkıyor ki ben de soruma gerçek cevabı aldım.
Fas a ilk geldiğim yıllar o kadar çok taciz edildim ki ... Adım başı peşime takılan, arabasıyla takip eden, yolun kenarına aracı park edip laf atan, ısrarcı, teşhirci  insanlardan bıkmıştım. Fas tan nefret ettim o dönemler. Dedim ki kilom olursa yaşımdan büyük gösteririm. Onca genç bakımlı güzel kız varken kimse beni rahatsız etmez, ben de rahat rahat gezinirim . Artık nasıl canıma yettiyse. Tabii ki başka sebeplerde vardı fakat en büyük faktör buydu. Kilo aldıktam sonra tacizler durdu eyvallah ta kilodan ötürü istediğimi giyememek, kendimi beğenmemek başladı. Rahat rahat gezerim düşüncesi  ile alınan kilolar evden dışarı bile çıkmak istemeyen birine dönüştürdü beni.
Dediğim gibi taciz dışında başka sebeplerden dolayı da kilo aldım.
Bir oturuşta iki büyük boy pizza, bir büyük yaş pasta yiyecek kapasiteye ve iştaha sahiptim mesela. İlk olarak biraz kendime dur demeliydim.  İlk üç gün diyet değil terbiye programı uyguladım ve sabah öğle akşam sadece yoğurt yedim. Müthiş bir fren oldu kendi adıma. Daha sonra da hayatım boyunca uygulayacağım uygulamak istediğim beslenme programını devreye soktum.

Beslenme programımda olanları kısaca özetleyim:
*Her sabah diyete uygun doyurucu bir  kahvaltı.
*İki öğün beslenme. Çok acıkırsam öğlen, arada meyve, yoğurt, ceviz ile geçiştirme. (Diyetisyen Özge hanım ve Andaç beyin tavsiyesine burda uymadım 🙈 Prof. Dr. Canan Karatay a uydum😅)
*Beyaz ekmek  ve yapay şeker ile vedalaşma.
*Yemek tabağını küçültme.
*Sabah yeşil çay, gün içinde bir bitki çayı içme
*Bol su
* Açık havada  veya evde 30 dakika yürüyüş
* Yumurta tüketimi
*Zeytinyağı tüketimi
*Gece 23:00 - 03:00 arası uyumaya çalışma. (Yağ yakımının olduğu saat dilimi)
* İp atlama.  (Bunu Mayıs ayında uygulayacağım kısmetse . Şimdilik yürüyüş yapıyorum )
... diye gidiyor liste. Youtube kanalında  Diyetisyen Özge Bezirci  ve yine Diyetisyen Andaç Yeşilyurt' u takip etmek te ekstra. Canan Karatay' ın konuk olduğu  tüm videoları izlediğim ve Dukan diyet kitabını okuduğum için bilgileri tekrar etme gereği duymadım.

Sonuç: İki haftada beş kiloya elveda dedim  Kilolar Yağ, su, şeker nereden gittiyse artık 😄  gitti mi? Gitti. Umarım ihtiyaç sahibi birinin bedeninde hayat bulur. 😂Beş kilo gidince giyemediğim ve giremediğim bir kot pantolonumu giyebildim mesela. Müthiş mutlu oldum. Bu arada hiç aç kalmadım. Ben başarabiliyorsam herkes başarır.  Tüm kilo fazlası olan arkadaşlara tavsiye ederim. Niyet edin ve başlayın. Sağlığınız için 👍
Ara Not: Efendim benim evde yürüyüş bandı yok, evime yakın yürüyüş yapacağım park vs vs yok diyorsanız sizi evde rap rap yürütecek birini tanıyorum 😄 linki tıklayın ve yürüyün gari 😉😄
https://youtu.be/wuDp6v_oL34

Son olarak paylaşmak istediğim bir konu var. Yeme, spor, vakitli uyanma gibi gibi alışkanlıkların  yirmibirgün uygulandığında hayatımıza bağdaş kurup oturduğunu biliyor musunuz? Ve işlenmiş  yapay şekeri hayatımızdan çıkarmak için güzel bir fırsat olduğunu.
1 Mayıs 2017 tarihinde diyetisyen Özge Bezirci ile  ŞEKERSİZ 21 GÜN  programına davet ediyorum sizleri.
Bu süre zarfında bazı kişilerin iki - üç kilo kaybettiğini de yazayım tam olsun.

1 MAYIS tarihinde  ' ŞEKERSİZ21GÜN ' e BEN VARIM.  SEN DE VAR MISIN?



NOT: Ayrıntılı bilgi için bu linki tıklayın : https://www.instagram.com/sekersiz21gun/

Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Sevda ALAN ELARABY